דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

האתגרים בתחום אבטחת מידע לעסקים בשנת 2025

מחפשים את השלב הבא בקריירה?
שלחו קורות חיים, אנחנו נדאג לכל השאר.
11/08/2024

שנת 2024 ממש בשיאה מבחינת פרצות אבטחה ואיומי סייבר, ונראה כי שנת 2025 תהיה מן הסתם מאתגרת יותר. על פי נתונים, כ- 40% מכלל הארגונים בישראל חוו איום או מתקפת סייבר. אצל חלקם המתקפה הייתה קלה וניתנת לשליטה ואצל חלקם היא פגעה קשות בארגון, הן מבחינת מוניטין והן מבחינת עלויות.

שנת 2024 ממש בשיאה מבחינת פרצות אבטחה ואיומי סייבר, ונראה כי שנת 2025 תהיה מן הסתם מאתגרת יותר. על פי נתונים, כ- 40% מכלל הארגונים בישראל חוו איום או מתקפת סייבר. אצל חלקם המתקפה הייתה קלה וניתנת לשליטה ואצל חלקם היא פגעה קשות בארגון, הן מבחינת מוניטין והן מבחינת עלויות.

פרצות אבטחה הן לא רק נחלתן של ארגוני ענק, אלא גם חברות בינוניות וקטנות חוות מתקפות סייבר, ונראה כי האקרים אינם פוסחים על אף חברה או ארגון.  תחום אבטחת המידע מתפתח פלאים במשך השנים, ונראה כי האקרים מרחבי העולם נעשים מתוחכמים יותר, מה שמצריך חברות וארגונים להיות תמיד צעד לפניהם ולהטמיע בארגון פתרונות חכמים יותר ואמצעי אבטחה חזקים ופרואקטיביים.

כאן בכתבה הבאנו את כל האתגרים הקיימים בתחום אבטחת מידע בעולם ובישראל בפרט, את האירועים הבולטים, הקריטריונים לבחירת חברת אבטחה מקצועית, ואת החשיבות של השקעה בפתרונות אבטחה מתקדמים וחכמים דווקא בשנת 2025. בנוסף, נדבר גם על מה חשוב לקחת בחשבון כשבוחרים חברת אבטחת מידע, מהם סוגי הפרצות הנפוצות ולמה דווקא עכשיו כדאי להשקיע בפתרונות אבטחת מידע חכמים יותר.

 

פרצת אבטחה המוכרת בשנים האחרונות מתקפת SolarWinds

כדי להמחיש לכם את חשיבות פתרונות אבטחת מידע, הבאנו כאן סיפור של אחת מפרצות האבטחה המשמעותיות ביותר שהיו בשנים האחרונות- מתקפת SolarWinds, שהתגלתה בדצמבר 2020. מדובר על חברת תוכנה  שנסחרת בבורסה ונותנת שירות לממשלות ולחברות ענק כמו גוגל, אמזון ועוד. האקרים חדרו לתוכנת Orion של SolarWinds, המשמשת אלפי ארגונים, כולל חברות Fortune 500 וסוכנויות ממשלתיות.

התוקפים הכניסו קוד זדוני לעדכוני תוכנה וקיבלו גישה לרשתות של ארגונים רבים ללא זיהוי במשך חודשים. פרצה זו הדגישה את הפגיעה באבטחת שרשרת האספקה ​​ואת הצורך בשיטות אבטחה קפדניות בכל ספקי התוכנה והשירותים של החברה, ובכלל את החשיבות של פתרונות אבטחת מידע לעסקים ברחבי העולם.

 

הכירו את סוגי פרצות אבטחה ואיומי אבטחת מידע נפוצים

התקפות כופר – התקפות אלה משנה לשנה עולות, הן בתדירות והן בחומרה. האקרים מרחבי העולם משתמשים בשיטות מתוחכמות יותר כדי להצפין נתונים וקבצים הקיימים במחשבי הארגון ומבקשים תמורת שחרורם כופר גבוה. במידה והארגון לא ישלם הם ימחקו את הקבצים. נציין כי מדובר על מידע יקר ערך לארגון כמו מידע על לקוחות, חשבונות, פרויקטים ועוד.

מתקפות פישינג (דייג) - הן נחשבות לרגישות ביותר בארגונים והן מוכוונות לעובדים. התוקפים משיגים מידע רגיש על ידי פנייה תמימה לעובדים, לעיתים תחת מייל של עובד חברה ולוקחים מהם סיסמאות, פרטי כרטיס אשראי או מידע אישי אחר למטרות זדוניות. מתקפות אלה יכולות להגיע ממקומות לגיטימיים כמו מהודעות טקסט, שיחות, מיילים או קישורים זדוניים שמפיצים באגים או תוכנות זדוניות הפוגעות קשות בארגון.

איומים אבטחת מידע מתמשכים APTs - מתקפות אלה אינן נחסמות באמצעות תוכנות אנטי וירוסים שונות או firewalls, אלא הן מזהות פרצות אבטחה וחולשות בתוכנות המותקנות בארגונים ומאפשרות לחדור פנימה. מטרת המתקפות הללו לגנוב נתונים או לפקח על רשתות ללא זיהוי.

מתקפה על שרשרת האספקה – זהו איום חדש יחסית שהולך וצובר תאוצה, וגדל בעשרות אחוזים מידי שנה. במתקפה זו התוקפים חודרים למערכות שרשרת האספקה של ארגונים על מנת לקבל גישה לקודי מקור כדוגמת קודי build ואחרים, וזאת במטרה לעשות בהם שימוש והפצת  נוזקות בשרשרת האספקה. על פי ההערכות, התקפות של שרשראות אספקה רושמות צמיחה של מאות אחוזים בכל שנה בשנים האחרונות.

 

איך בוחרים חברת אבטחת מידע מקצועית?

בעת בחירת פתרונות אבטחת מידע בארגון, חשוב לשים לב לסוג החברה שתבחרו, הרי כפי שאמרנו, מדובר על שירות חיוני מאוד לעסקים הדורש מעקב תמידי ושדרוג על פי הצורך.

 

מוניטין וניסיון

חפשו חברות עם רקורד חזק וביקורות חיוביות מלקוחות קיימים, כמו גם חברה בעלת ניסיון בטיפול באתגרי אבטחה מגוונים. כפי שציינו, יש לא מעט סוגי פרצות אבטחה, ולכן חברה טובה צריכה תמיד להיות צעד לפני האקרים ופורצים ולדעת לזהות חולשות ופרצות אבטחה מבעוד מועד, וכמובן לייצר פתרונות חכמים.

 

שירותים מקיפים

בחרו בחברה שיודעת להציע מגוון רחב של שירותים הקשורים לאבטחת מידע ולא רק פתרונות מסוימים. לדוגמה הערכת סיכונים, בדיקות חדירה, תגובה לאירועים וניטור. שירותים אלה למעשה נועדו לאתר מבעוד מועד פרצות וחולשות אבטחה ולמנוע אותם. לדוגמה, חברה מעסיקה האקר (כובע אפור) שתפקידו לנסות לבצע פרצות אבטחה מבוקרות לתוכנות או למחשבי החברה ובמידה וזיהה פרצה לטפל בה.

 

הסמכות ומומחיות

ודאו שהחברה איתה תרצו לעבוד מעסיקה אנשי מקצוע מוסמכים בתחום שיוכלו לתת לכם מענה מקצועי כמו מומחי CISSP, CISM,  וכמובן חברה שמעודכנת בכל המגמות ובטכנולוגיות האבטחה העדכניות ביותר שיש לשוק להציע.

 

התאמה אישית וגמישות

חשוב לבחור בחברה בעלת יכולת להתאים פתרונות מותאמים אישים שיענו כל הצרכים הספציפיים של הארגון ולמטרות שלכם. חשוב להימנע מבחירה חברות המציעות פתרונות אבטחה כוללים. איך תזהו זאת? בדקו שהחברה מבצעת אפיון ראשוני לצרכים שלכם, שואלת את השאלות המדויקות ומתאימה לכם פתרון אבטחת מידע שמתאים ספציפית לצרכים של הארגון.

 

תקשורת שקופה וזמינות מלאה בזמן אמת

וודאו שהחברה שומרת על תקשורת יעילה ומדווחת באופן יעיל וברור על מצב האבטחה ובכלל פועלת בשיתוף פעולה מול הצוות הרלוונטי.  כמובן שגם זמינות מלאה היא חלק חשוב בתהליך, הרי במקרה של חשד לפרצת אבטחה תרצו חברה שתציע זמינות מלאה ופתרון מהיר לטיפול בכל הקשור לאיומי אבטחת מידע – בזמן אמת.

 

אילו פתרונות אבטחת מידע לעסקים קיימים ומומלצים בשנת 2025?

איומי אבטחת מידע משנה לשנה נעשים נפוצים יותר, האקרים אף הם נעשים חכמים ומכירים את התוכנות השונות, ולכן  אמצעי אבטחה מסורתיים אינם מספיקים עוד. השקעה בפתרונות אבטחת מידע חכמים יותר היא חיונית לעסקים מכמה סיבות:

 

זיהוי מהיר ומתן תגובה בזמן אמת - פתרונות מתקדמים המשלבים בינה מלאכותית ולמידת מכונה יעילים כדי לזהות ולהגיב לאיומים בזמן אמת, ומפחיתים את הסיכון לפרצות אבטחה למאגרי נתונים.

פתרונות אבטחה גמישים - פתרונות מודרניים מציעים יכולות הסתגלות מהירה, כאלה שמאפשרים לעסקים להתאים את פתרונות האבטחה שלהם באופן דינמי בהתאם לאיומים הקיימים או כאלה שעלולים להגיע לפתחם.

ציות לרגולציה – כידוע, כיום ישנם תקנות וחוקים ועל חברות וארגונים לעמוד בהם על מנת שלא לחשוף את המידע של הלקוחות שלהם לעיניים עויינות כמו חברות פיננסיות, בנקים וכו׳.  השקעה בפתרונות אבטחה מתקדמים מבטיחה עמידה ברגולציות ותקנים תוך הימנעות מהשלכות משפטיות.

המשכיות ועמידות עסקית – כידוע, איומי אבטחת מידע ופרצות אבטחה יכולים להשבית ארגון שלכם ושלא לדבר על נזק תדמיתי ופגיעה אנושה בלקוחות ובכלל במוניטין של הארגון. רכישת אמצעי אבטחה מתקדמים מבטיחים שהפעילות העסקית יכולה להמשיך ללא הפרעה גם במצבים של התקפות סייבר.

צרו איתנו קשר

כתבו לנו כאן

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


CreatedByTvuna
המאמץ עלינו!
שלחו קו"ח ותתחילו לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות
בחר קובץ קו"ח
נא לבחור קובץ
קובץ אינו בפורמט תקין (doc, docx, pdf,) או גדול מדי