דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

מה צריך לדעת לפני שבוחרים חברת פיתוח אפליקציות ואיך התהליך עובד?

מחפשים את השלב הבא בקריירה?
שלחו קורות חיים, אנחנו נדאג לכל השאר.
18/08/2024

שירותי פיתוח אפליקציות יתאימו לשני סוגי קהלים: ליזמים שחולמים לפתח אפליקציה מהפכנית או לעסקים קיימים שרוצים לייעל את השירות ולפתח אפליקציה שתקדם אותם. המשותף לשניהם הוא תהליך בחירת חברה שתהיה לצידם בתהליך המורכב הזה.

שירותי פיתוח אפליקציות יתאימו לשני סוגי קהלים: ליזמים שחולמים לפתח אפליקציה מהפכנית או לעסקים קיימים שרוצים לייעל את השירות ולפתח אפליקציה שתקדם אותם. המשותף לשניהם הוא תהליך בחירת חברה שתהיה לצידם בתהליך המורכב הזה.

בואו נראה איך בוחרים חברה לפיתוח אפליקציות, כמה עולה לפתח אפליקציה ואיך התהליך עובד. הבאנו כאן את כל המידע שאתם צריכים לתהליך כדי שתדעו לקראת מה אתם הולכים, וכמובן טיפים מצוינים שיאפשרו לכם לצלוח את התהליך.

בסקירה קצרה תוכלו למצוא לא מעט חברות פיתוח אפליקציות, כל אחת מהן מציעה מתודות עבודה מסוימות לצד התמחות בטכנולוגיות מסוימות. בחירת החברה הנכונה לפיתוח אפליקציות היא החלטה סופר קריטית שיכולה להשפיע באופן משמעותי על הצלחת האפליקציה, ולכן אנחנו ממליצים לשים לב לגורמים הבאים שיבטיחו לכם  בחירה טובה.

 

שנתחיל?

 

ניסיון ומומחיות החברה

נכון שקלישאתי לומר ״תבדקו את ניסיון החברה״, אבל קחו בחשבון שכל שנה בתעשיית פיתוח האפליקציות לומדים עוד ועוד, ולכן ניסיון רב שנים מעיד על הבנה ומומחיות עמוקה יותר. חשוב גם לבדוק מומחיות טכנית ולוודא שהחברה יכולה לספק לכם את הטכנולוגיות והפלטפורמות הרלוונטיות לפרויקט כמו iOS, Android, React Native, Flutter וכו'.

 

פורטפוליו וקייסטאדי

בדקו את הפרויקטים הקודמים של החברה, תוכלו לעיין בפורטפוליו שלה באתר האינטרנט כדי לראות את סוגי האפליקציות שהם פיתחו במשך השנים. כדאי לחפש גיוון בפרויקטים ופיתוחים לתעשיות שונות. התמקדו גם בקייסטאדי, כלומר בסיפור מקרה שיכולים לספק לכם תובנות לגבי יכולות פתרון הבעיות של החברה, את המורכבות של הפרויקטים והגישה של החברה לאתגרים.

 

ביקורות והמלצות של לקוחות קודמים

שימו לב מה הממליצים כתבו על התהליך, במה הם התמקדו שכתבו את ההמלצה באתר של החברה כמו באיכות האפליקציה, התקשורת במהלך הפיתוח, השירות ואיכות העבודה.  כדאי גם להוריד את האפליקציות שהחברה פיתחה כדי להרגיש את המומחיות ובעיקר את חוויית השימוש באפליקציה, זה ייתן לכם אינדיקציה לגבי מקצועיות החברה.

 

תקשורת וניהול הפרויקט

תהליך פיתוח אפליקציות מורכב מאוד, ולכן בדקו האם החברה מציעה מנהל פרויקט צמוד המשמש כגורם המגשר בינכם לבין צוות הפיתוח. ודאו שמנהל הפרויקט מציע זמינות מלאה, מגיב מהר, יודע לייצר פתרונות יצירתיים ובמידה והוא בחופשה יש מישהו שמחליף אותו.   

 

בדקו את המתודולוגיה ותהליך הפיתוח

הבינו את מתודולוגיית הפיתוח של החברה איתה תרצו לעבוד (Agile, Scrum, Waterfall וכו') וראו אם היא מתאימה לצרכי הפרויקט שלכם. בנוסף, בדקו עם כמה החברה מספקת גמישות ויכולה להסתגל לדרישות המשתנות של הליך פיתוח האפליקציה.

 

תמיכה ותחזוקה גם לאחר השקת האפליקציה

בדקו האם החברה מציעה שירותי תמיכה ותחזוקה לאחר ההשקה. לדוגמה עדכונים קבועים, עדכוני גרסה, תיקוני באגים ומענה לכל תקלה. כל אלה חיוניים לשיפור הביצועים של האפליקציה לאורך זמן.

 

איך עובד תהליך פיתוח האפליקציה?

אז אחרי שהסברנו על מה חשוב להתמקד בבחירת חברות לפיתוח אפליקציה, עכשיו כדאי להכיר את תהליך פיתוח האפליקציה על מנת שתדעו למה אתם נכנסים ותוכלו להיערך לתהליך בצורה טובה. בתהליך פיתוח אפליקציות מבצעים בדרך כלל את השלבים הבאים:

 

איסוף נתונים ואפיון הדרישות

זוהי פגישת היכרות ראשונית שנועדה להכיר את הנפשות הפועלות. עליכם להכיר את החברה כדי שתוכלו להתרשם מהיכולות שלה, מנגד אנשי המכירות אוספים נתונים ראשונים כדי להבין במה מדובר. לדוגמה הבנת רעיון האפליקציה, היעדים, קהל היעד, מה תרצו להשיג/לחסוך והיעדים העסקיים שלכם.

 

היתכנות טכנית והכנת הצעת מחיר

לאחר הבנת הצרכים שלכם, החברה מבצעת ניתוח היתכנות טכנית, מגבלות תקציב ולוחות זמנים. לאחר מכן החברה מוציאה הצעת מחיר פיתוח אפליקציות מפורטת של העבודה, על מנת שתוכלו להיערך בהתאם ולהבין את העלויות.

 

תכנון ואסטרטגיה

לאחר אישור הצעת המחיר, מתחילים לעבוד! זהו השלב המשמעותי ביותר והוא מגדיר בצורה ברורה את היקף העבודה בתהליך פיתוח האפליקציה, התכונות והפונקציות שלה. לאחר מכן מתחילים בהליך של Wireframing שזהו  יצירת wireframes כדי למפות את ממשק המשתמש (UI) וחווית המשתמש (UX) של כל מסכי האפליקציה ממש לפרטי פרטים.

 

עיצוב האפליקציה

פיתוח עיצובי UI/UX מפורטים המתמקדים במראה וחוויית המשתמש של האפליקציה, על מנת להבטיח שימוש אינטואיטיבי למשתמש ובכלל שיוכל לבצע את מה שתכננתם לפרטי פרטים. בשלב זה יוצרים את מסכי האפליקציה לרוב בתוכנת Figma, xd או תוכנות נוספות העוסקות בעיצוב ממשק משתמש וחוויית משתמש עבור אפליקציות. למעשה, בדרך זו ניתן להמחיש את הזרימה והפונקציונליות של האפליקציה.

 

החלפת סקיצות

בשלב זה תוכלו לראות בצורה מוחשית את מסכי האפליקציה, את העיצובים ובכלל את הזרימה של האפליקציה, ולכן תוכלו לשלוח הערות לצוות המעצבים על מנת להגיע לעיצוב המדויק שאתם רוצים לפני תהליך הפיתוח.

 

תחילת תהליך הפיתוח

את תהליך הפיתוח ניתן לחלק לשני שלבים: כדוגמת Front End  ו- Back End.

Front End   – הוא שלב קידוד ממשק האפליקציה ושילוב אלמנטים עיצוביים של האפליקציה, כלומר הפרונט של האפליקציה שחשוף למשתמש.

Back End – זהו שלב העוסק בהגדרת השרת, מסד הנתונים והלוגיקה של האפליקציה, כלומר הצד האחורי של האפליקציה עצמה.

לאחר פיתוח הפרונט והבק, משלבים API שזהו שילוב שירותי צד שלישי וממשקי API הנדרשים לפונקציונליות של האפליקציה.

 

בדיקות ואבטחת איכות (QA)

לאחר סיום תהליך הפיתוח כפי שהסברנו בשלב הקודם, יש צורך לבצע בדיקה פונקציונלית לאפליקציה, על מנת להבטיח שכל התכונות פועלות כמתוכנן. זהו שלב שנעשה על ידי בודקי תוכנה QA. בנוסף, מבצעים בדיקת ביצועים על מנת לבדוק את תקינות ביצועי האפליקציה בתנאים שונים ואת חוויית המשתמש הכוללת. במידת הצורך מבצעים תיקון באגים על ידי זיהוי ופתרון בעיות.

 

השקת האפליקציה למשתמשים

לאחר ביצוע בדיקות איכות המבטיחות את תקינות האפליקציה, ישנו תהליך להגשת האפליקציה ל- App Store. החברה מבצעת הכנה ושליחה של האפליקציה לחנות Google Play ו/או ל-Apple App Store וביצע כל ההתאמות הנדרשות לתהליך.

 

תמיכה ותחזוקה לאחר השקת האפליקציה

אם חשבתם שכאן התהליך נגמר, אז חשבו שוב. יש צורך לתחזק את האפליקציה ולבצע ניטור רציף של ביצועי האפליקציה ומשוב משתמשים. בנוסף, יש צורך לשחרר עדכונים שוטפים כדי להוסיף תכונות חדשות, לשפר את הפונקציונליות ולתקן באגים שונים במשך הזמן.

 

איך מחשבים מחיר פיתוח אפליקציות?

כפי שראיתים, תהליך פיתוח אפליקציות נעשה במספר שלבים, ולכן מחיר פיתוח אפליקציות נגזר ממספר גורמים:

 

מורכבות האפליקציה

עד כמה היא מורכבת לפיתוח ודורשת משאבים שונים לדוגמה אפליקציות פשוטות הדורשות פונקציונליות בסיסית, תכונות מוגבלות וכו׳, יהיו בדרך כלל בעלות נמוכה יותר ביחס לאפליקציות מורכבות הדורשות תכונות מתקדמות, עיבוד נתונים בזמן אמת ומורכבות גבוהה בעת הפיתוח.

 

דרישות עיצוביות

כמובן שעיצוב מותאם אישית ועיצובים ייחודיים ומורכבים עולים יותר מתבניות סטנדרטיות של אפליקציות מוכנות. לדוגמה מורכבות UI/UX הכוללות אנימציות חכמות, מעברים מותאמים אישית וכו׳, יעלו יקר יותר.

 

סוג הפלטפורמה

פלטפורמה יחידה תעלה זול יותר לדוגמה iOS או אנדרואיד. Cross-Platform שהוא פיתוח עבור פלטפורמות מרובות בו זמנית מגדיל את העלויות באופן טבעי. כמובן שיש גם עלויות נוספות כמו תשלום לצד ג׳ ותוספים מיוחדים.

 

רצים לקבל הצעת מחיר לפיתוח האפליקציה שלכם? צרו איתנו קשר עוד היום!

צרו איתנו קשר

כתבו לנו כאן

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


CreatedByTvuna
המאמץ עלינו!
שלחו קו"ח ותתחילו לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות
בחר קובץ קו"ח
נא לבחור קובץ
קובץ אינו בפורמט תקין (doc, docx, pdf,) או גדול מדי